Nieuws

28-10-2019 VERTREK
De kinderen zijn vanochtend om 9 uur weer vertrokken naar Belarus. Ze zijn 6 weken bij de gastgezinnen geweest, ze hebben veel gezien en gehoord.

23-09-2019 ZWEMMEN
De kinderen zijn naar het zwembad in Papendrecht geweest. De meeste kinderen kunnen niet zwemmen, maar ze hebben zich heerlijk vermaakt.

18-09-2019  WETHOUDER PAPENDRECHT
Wethouder de Ruijter heeft vandaag de kinderen bezocht en een mooie gevulde tas geschonken. Hij wenst hen een fijne tijd in Papendrecht.

17-09-2019  POLITIE
Deze dag is de politie langs geweest om onze verkeersregels uit te leggen. De kinderen vonden het prachtig, vooral ook omdat ze boeien om kregen en ook in de politieauto mochten kijken.

14-09-2019  WELKOMSTDIENST EN KLEDINGBEURS
We hebben een goede dienst gehad waarin dominee Peet de dienst heeft geleid.
Voor en na de dienst was er gelegenheid om kleding uit te zoeken. Deze kleding is afgelopen jaar ingezameld en ook door sponsors aan ons gegeven.

13-09-2019  VIERDE GROEP KINDEREN IN PAPENDRECHT
Maandag 9 september hebben 3 werkgroepleden de reis gemaakt naar Belarus. Dinsdag en woensdag zijn de gezinnen en de kinderen thuis bezocht. Donderdagmorgen is de bus met de kinderen, jufs en werkgroepleden vertrokken voor de lange reis van bijna 30 uur naar Papendrecht. Dankbaar zijn we dat iedereen inmiddels veilig aangekomen is en dat alle 24 kinderen hun plekje gevonden hebben bij de gastgezinnen. We hopen dat we met elkaar 6 onvergetelijke weken zullen hebben.

22-10-2018 – 26-10-2018  REIS GASTOUDERS NAAR BELARUS
In de herfstvakantie zijn wij met 29 gastouders en kinderen naar Belarus geweest om onze kinderen te bezoeken. Het was een indrukwekkende week met onvergetelijke ontmoetingen!
Maandagochtend om 4.00 uur zijn wij vertrokken met 3 busjes en een auto. Na een reis van 30 uur zijn we aangekomen in Belarus. Dinsdag, woensdag en donderdag hebben wij gezinnen bezocht van de kinderen die afgelopen jaren in Papendrecht zijn geweest. Daarnaast hebben we scholen bezocht en rond gekeken in Narovlya en omgeving. Vrijdagmorgen moesten we weer naar huis om, na weer een lange reis, zaterdagmiddag veilig in Papendrecht aan te komen.

13-10-2017  AANKOMST BELARUS
Donderdagmorgen 12-10 om 9.00 uur is de bus met de kinderen en jufs weer gaan rijden naar Belarus. Ze zijn vrijdagmiddag rond 16.00 uur aangekomen in Narovlya! Na een lange reis zijn de kinderen en leerkrachten thuis gekomen. We zijn dankbaar dat de reis goed is verlopen.
foto van Stichting Rusland Kinderhulp werkgroep Papendrecht.
11-10-2017  AFSCHEIDSAVOND
Vanavond hebben we een gezellige en mooie afscheidsavond gehad. Door de vele sponsors hadden we weer een mooie locatie en heerlijk eten, iedereen hartelijk bedankt!

25-09-2017  BRANDWEER
Vandaag zijn we bij de brandweer geweest. Het was erg gezellig! We hebben ook de fleecevesten ontvangen die gesponsord zijn door Kiwanis Club Dordrecht!
19-09-2017  BLIJDORP
Dinsdag zijn we naar Diergaarde Blijdorp geweest en daarna gegeten bij McDonald’s. We hebben een mooie en gezellige dag gehad! Deze excursie was gesponsord door Kiwanis Club Dordrecht, bedankt!
07-09-2017  STRAND
Een heerlijke dag aan het strand! We hebben de zee gezien en zijn lekker nat geworden, kastelen gebouwd en we zijn in het speelbos geweest.
01-09-2017  SCHOOLDAG
Vanochtend hebben wij de eerste bijbelles gehad.
In de middag zijn we naar de Woeste Weide in Sliedrecht geweest. De kinderen hebben genoten.
28-08-2017  BEZOEK POLITIE
De politie geeft alle kinderen verkeersles om veilig te kunnen lopen en fietsen. Daarnaast is het ook gewoon heel gezellig!
25-08-2017  EERSTE SCHOOLDAG
De burgemeester komt de kinderen welkom heten! Deze eerste schooldag hebben de kinderen veel leuke dingen gedaan, zoals spelletjes, maar het hoogtepunt van de dag was het bezoek van de burgemeester. De gemeente Papendrecht heeft alle kinderen een mooie gele Papendrecht tas en een handdoek gegeven!
Ze staan ook in het Papendrechts Nieuwsblad: klik hier voor het artikel
En ook RTV Papendrecht heeft het mooi vast kunnen leggen: klik hier voor het artikel24-08-2017  KLEDINGBEURS
Vandaag konden de gastouders met hun kinderen kleding uitzoeken in de Gerbrandystraat.
23-08-2017  AANKOMST
De kinderen en hun jufs zijn veilig en gezond aangekomen in Papendrecht. De ontvangst was bij de Augustinusschool en in de gemeenschapsruimte zijn de kinderen aan de gastouders gegeven. Dat was spannend maar ook heel mooi en liefdevol!
Er is ook een mooi artikel in Het Kontakt geplaatst! klik hier voor het artikel

17-08-2017 – 23-08-2017  REIS BELARUS
 Wij zijn met leden van onze werkgroep in Belarus om de kinderen op te halen. Alle gezinnen van de gastkinderen zijn bezocht. Na indrukwekkende dagen in Narovlya hopen ze dinsdag met de kinderen uit Narovlya en de leerkrachten weer aan de reis naar Nederland te beginnen. Als alles goed mag gaan zijn ze woensdagochtend weer in Papendrecht. Foto’s kunt u zien op onze Facebook pagina (zie link hiernaast)!

GASTGEZINNEN
Dankbaar kunnen wij meedelen dat inmiddels voor alle kinderen een fijn gastgezin is gevonden. Alle kinderen kunnen zich nu gaan voorbereiden op hun reis naar Nederland. Wij zijn als werkgroep blij met de enthousiaste aanmeldingen van de gastgezinnen en kijken uit naar een fijne periode met elkaar.

KIWANIS

A.A. DE HAAN STICHTING

KONINGSDAG 2017

mededeling sponsor Kiwanis 13-3-17

OPROEP VOOR KINDERKLEDING
Eind augustus hoopt opnieuw een groep kinderen met hun leerkrachten naar Nederland te komen. Voor deze kinderen is Stichting Rusland Kinderhulp, werkgroep Papendrecht, op zoek naar kinderkleding in de maten 116 t/m 164 en schoenen maat 32 t/m 39. De armoede waaruit deze kinderen komen tekent zich ook vaak af in wat in hun ‘koffertje’ mee naar Nederland komt. Hoe mooi zou het zijn als deze kinderen weer met voldoende kleding naar huis gaan. Op deze manier kunnen we helpen de families te ontlasten. De lente is begonnen en u bent misschien al aan het uitzoeken. Wij houden ons aanbevolen voor al de overtollige kinderkleding!

AANMELDEN ALS GASTGEZIN
WIJ ZIJN NOG OP ZOEK NAAR GASTGEZINNEN!
WILT U ONS HELPEN OM DEZE KINDEREN EEN LIEFDEVOLLE TIJD IN PAPENDRECHT TE GEVEN?

12-10-2016  Sponsorloop
Na enkele maanden van voorbereiden kwam de datum van de sponsorloop in zicht. We hoorden van sommige kinderen dat ze al meer dan Є 100,00 hadden opgehaald, ook van kinderen die tegen niemand hun bedrag zeiden, want stel je voor dat iemand anders dan weer hard zijn best ging doen…

Op vrijdagmiddag 7 oktober hebben we 112 enveloppen! De verrassing is erg groot als ’s avonds de bel gaat en de juf van groep 5 nog 18 enveloppen komt brengen… Oeps, vergeten op te halen!

Uiteindelijk is het dan zaterdagmorgen 8 oktober, we verzamelen bij de familie Punt en zijn enorm nieuwsgierig! Alle enveloppen worden per kind en dan per klas geteld. Er zijn klassen die bij elkaar Є 1.300,00 tot Є 1.500,00 hebben opgehaald. Alle klassen worden bij elkaar opgeteld en uiteindelijk komen we uit op een totaalbedrag van Є 6.062,58!! We zijn er even stil van… Wat een prachtig bedrag voor zo’n relatief kleine school.

De dag van de sponsorloop begint al om 7.00 uur om het park loop- en kindproof te maken. Als we om 9.00 uur in de gemeenschapsruimte zijn is het duidelijk dat alle kinderen er heel veel zin in hebben! In het park krijgen alle kinderen nog een prachtige pet om zo goed op te vallen en dan lopen of rennen maar. Wat een conditie en doorzettingsvermogen hebben de kinderen. Sommige kinderen zijn niet te stoppen en zelfs groep 7 en 8 vinden het nog leuk om stickers te krijgen.

Tegen 11.00 uur ruimen we het park weer op, de lagere groepen zijn dan alweer naar school en hebben daar drinken en wat lekkers op en al kunnen springen op de springkussens.

Om 11.30 uur is het eindelijk tijd voor de prijsuitreiking, wat is het spannend… De prijswinnaars uit iedere groep zijn: Thamar Voogt, Jesse de Kat, Jesse Baggerman, Marianne Wijncoop, Nina van Es, Rosalie Geuze, Marten Spiering en Corine Geuze. Met deze kinderen en hun vriendje of vriendinnetje zijn we 26 oktober wezen eten in de Pepermolen.

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde sponsorloop waarbij we nogmaals de school, de vrijwilligers, de sponsors en natuurlijk de kinderen hartelijk willen bedanken!!

01-06-2016
Nieuwe groep kinderen in najaar 2017!

26-04-2016  Tsjernobyl
30 jaar geleden was de ramp in Oekraïne.

In een uitgebreid interview komt de ernst en de omvang van de ramp en het werk van de SRK goed in beeld. Klik hier voor het interview met dhr. Klaas Koops (voorzitter en oprichter SRK).
PS. In het laatste gedeelte komt het Belgische rampscenario in beeld.

De duizenden slachtoffers, de vergeten liquidatoren, waarvan er vele duizenden direct zijn overleden ten gevolge van de straling tijdens bluswerkzaamheden en herstelwerkzaamheden direct na de ramp.

Er is veel verzwegen over de gevolgen. Er zijn niet veel mensen geïnteresseerd in het oude nieuws. Wat zeer duidelijk in beeld wordt gebracht, is een mogelijk nucleaire ramp met directe gevolgen voor Nederland en België.

18-10-2014  Vertrek
De tijd is voorbij gevlogen. De kinderen zijn met de bus vertrokken naar Belarus. De bus werd volgeladen met tassen voor de kinderen thuis. Elk kind had twee volle bigbag’s bij zich. Gelukkig is de reis voorspoedig verlopen en is iedereen veilig thuisgekomen.

Wie weet tot ziens lieve kinderen!!!

15-10-2014  Afscheidsavond
De afscheidsavond…. Met alle gastgezinnen, tolken en vrijwilligers hebben we heerlijk gegeten. Al het eten was gesponsord! Na het eten hebben de kinderen uit Belarus een stukje opgevoerd, ieder kind kon ons iets vertellen in het Nederlands, wat leuk om te horen. Daarna heeft Corine voor de laatste keer verteld uit de Bijbel. We hopen en bidden dat zij dit Woord mee zullen nemen naar Belarus.

30-09-2014  Strand
We zijn naar Rockanje geweest! Het was heerlijk om in het water te lopen en lekker nat te worden. Nadat we op het strand gespeeld en gelopen hebben zijn we gaan eten. Na het eten zijn we door het bos gelopen en konden we in de speeltuin spelen en met grote takken slepen om een hut te bouwen.

25-09-2014  Blijdorp
Geweldig, naar de dierentuin! In Oceanium konden we niet stil blijven, zoveel zagen we. Daarna hebben we nog zoveel dieren gezien… snel gegeten want we moesten de speeltuin in. Na de speeltuin Bokito en zijn familie bewonderen, de gorilla’s lagen bijna allemaal te slapen maar we hebben toch lang naar ze gekeken, zo bijzonder vonden wij ze. Daarna de leeuwen, olifanten en de tijger, die laatste was heel dichtbij en ook wel een beetje eng. Ook het nieuwe Amazonica vonden we mooi, de prachtige vlinders gingen zelfs op onze handen zitten.
SONY DSC

19-09-2014  Brandweer
We zijn naar de brandweerkazerne geweest! We hebben gezien wat er allemaal in een brandweerauto ligt, zoals slangen, gereedschap om te knippen e.d. Ook hebben we in de brandweerauto gezeten.
Het leukste was het water spuiten met de brandweerslang!
2014-09-19 08.38.26

16-09-2014  Fruithandel Van Os
In de boomgaard van familie van Os hebben we peren geplukt. Erg leuk om te doen, want wij houden van fruit! We kregen drinken en fruit mee naar huis. Er was ook een tractor met allemaal karren waar we in hebben rondgereden.
20140916_13540109-09-2014  Zwemmen
De eerste keer zwemmen, het was een feest! Gelukkig mogen we nog twee keer!

04-09-2014  Bezoek burgemeester
Namens de gemeente Papendrecht heeft burgemeester De Bruin onze kinderen welkom geheten. De burgemeester geeft aan dit project bijzonder te waarderen en heeft dit met zijn bezoek onderstreept. De kinderen hebben de burgemeester een lied laten horen over een glimlach en deze hebben ze ook duidelijk laten zien!
2014-09-04 13.06.32

03-09-2014  Verkeersles
Door onze wijkagent Marcel van Rhee zijn de verkeersregels uitgelegd. De kinderen vonden het interessant, maar vooral ook het pistool en handboeien…. en natuurlijk de politieauto.
2014-09-03 11.15.36

01-09-2014  Eerste schooldag
De eerste schooldag zit er al weer op. We zijn maandagmiddag voor het eerst in Papendrecht naar school geweest.
2014-09-01 12.28.55

30-08-2014  Welkomstdienst en kledingbeurs
We hebben met elkaar een welkomstdienst mogen houden. De dienst werd vertaald voor onze kinderen en jufs uit Belarus. Voor de dienst en na de dienst konden we kleren uitzoeken voor de kinderen. De meeste kinderen kregen ook een fiets en daar waren ze heel trots op.

29-08-2014  Aankomst
Na een busreis van meer dan 28 uur zijn we gelukkig veilig met onze kinderen en jufs aangekomen in Papendrecht. We werden ontvangen bij de Augustinusschool door de gastouders met hun eigen kinderen.
20140829_092630

27-08-2014  Verslag reis Belarus – dag 2 en 3
We zijn nu 2 dagen in Belarus, Narovlya. Dinsdag hebben we ouders van gastkinderen bezocht. Narovlya is maar een klein stadje met ongeveer 8.000 inwoners, maar alle bezoeken moesten lopend. Omdat de jufs geen auto hebben moesten wij dus 13 gezinnen lopend bezoeken en waren we heel erg moe.

Vandaag, woensdag, hebben wij ’s ochtends een school bezocht. ’s Middags zijn we de resterende gezinnen gaan bezoeken, op 6 gezinnen buiten Narovlya na. Toch wilden we nog de laatste gezinnen buiten Narovlya bezoeken, maar dat leverde problemen op. De jufs probeerden van alles om vervoer te krijgen, maar niemand wilde rijden of ze wilden er veel geld voor krijgen. Ze zeiden allemaal dat het door de oorlog kwam. Uiteindelijk was er een man met een busje die ons wilde rijden.

Het verhaal van de oorlog was waarschijnlijk een smoes, want daar hebben wij niets van gezien. Wat we wel hebben gezien is triest. Grote delen van de dorpjes zijn onbewoond. Huizen zijn ingestort of vervallen. Bij de huizen die nog wel bewoond worden is vaak geen gas en geen stromend water, het water moeten ze uit een bron halen.

25-08-2014  Verslag reis Belarus – dag 1
Vanochtend om 9:00 uur zijn we vanuit Papendrecht vertrokken naar Schiphol. Leanne en Willemien namens onze werkgroep Papendrecht en de ouders van Willemien. Zij gaan 2 kinderen die eerder bij hun zijn geweest bezoeken. Op Schiphol sloot Mirjam Koops van onze stichting bij ons aan.

Met enige vertraging steeg het vliegtuig om 13:30 uur op richting Belarus. Na een voorspoedige vlucht zijn we rond 15:00 uur geland in Belarus.
2014-08-25 11.36.25Het tijdsverschil met Belarus is 1 uur, dus het was 16:00 uur. Toen we door de douane waren zijn we gaan eten om ons voor te bereiden op het tweede deel van de reis.

De hele avond is besteed aan de doorreis vanaf het vliegveld bij de hoofdstad Minsk, naar Narovlya onderin Belarus. Dit is een reis van ongeveer 400 kilometer. We zijn gebracht door 1 van de chauffeurs van de stichting. Mirjam Koops is achtergebleven bij Help People in Minsk en zal zich woensdag weer bij ons voegen.

We zijn aangekomen in een hotel in Narovlya. We zijn dankbaar dat de reis goed is verlopen. Het is ondertussen 22:00 uur, maar we gaan nog in gesprek met de 2 jufs die met ons meekomen naar Papendrecht. Zij zullen ons de komende dagen begeleiden bij de bezoeken aan de scholen en de bezoeken bij de kinderen thuis.

Russisch leren
klik hieronder voor een woordenlijst om de eerste Russische woordjes te leren!
Russische woordenlijst

17-07-2014  Informatieavond
We hebben deze avond weer veel informatie met elkaar kunnen delen, maar het was ook gewoon gezellig met elkaar.

16-07-2014  Sponsorloop
Woensdagochtend is de sponsorloop gehouden. Gelukkig hadden we mooi weer. De kinderen hebben hard gerend en daarna heerlijk gesprongen op de springkussens. We zijn ontzettend blij met het geldbedrag dat bij elkaar gelopen is, totaal € 4.049,54. De hoofdprijzen zijn gewonnen door Jorbert Nap en Christa van Es. Alle andere kinderen hebben een waterpistool gekregen.

26-04-2014  Koningsdag
Op 26 april hebben we weer spullen verkocht voor de nieuwe groep kinderen. Het heeft een totaal van € 275,- opgebracht.

11-12-2013  Lokaal Augustinusschool
Wij hebben vandaag gehoord dat we weer gebruik mogen maken van een lokaal in de Augustinusschool. Dit is heel goed nieuws en wij zijn er ook heel blij mee.

19-09-2013  Start groep 2014
Wij hebben vanavond als werkgroep de eerste vergadering gehad voor de komst van de nieuwe groep kinderen in 2014. Na een half jaar niets doen weer even wennen, maar we hebben er allemaal weer heel veel zin in. De kinderen hopen te komen in september en oktober 2014.

06-12-2012  Vertrek
De kinderen zijn om 8:30 uur vertrokken naar Belarus. Onderweg hebben ze nog veel sneeuwbuien gehad, maar de reis is toch voorspoedig verlopen. 7 december om 9:00 uur nederlandse tijd zijn ze aangekomen. De kinderen zijn allemaal weer veilig thuis.

30-11-2012  Afscheidsavond
We hebben een afscheidsavond gehad met alle kinderen, gastouders, tolken, vrijwilligers en Klaas en Mirjam Koops van de Stichting Rusland Kinderhulp. Het was een leuke en gezellige avond waar ook de kinderen een stukje hebben opgevoerd en gezongen.

30-11-2012  Ark van Noach

Lees er over in de krant, http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/wit_russische_kinderen_in_een_dordtse_ark_1_695835

19-11-2012  Brandweer
Op bezoek bij de brandweer. De kinderen vonden het geweldig. Ze hebben alles wat in de brandweerauto zit gezien en mochten ook in de auto zitten. We hebben op de ladderwagen gezeten en een brandweerhelm op gehad en het leukste van alles, we mochten ook allemaal met water spuiten.

02-11-2012
Biesbosch

26-10-2012  Bouwspeeltuin
Wij zijn gezellig met onze Russiche en onze eigen kinderen naar een bouwspeeltuin geweest. We hebben huizen gebouwd met planken. Een aantal hadden zelfs een dak!

24-10-2012  Strand
Met z’n allen naar Hoek van Holland. Het was wel koud, maar ook heel leuk en bijzonder voor de kinderen om de zee te zien.

18-10-2012  Creamiddag

Hieronder foto’s van de creamiddag op school. De kinderen hebben het erg naar hun zin gehad.

15-10-2012  De eerste schooldagen

13-10-2012  Welkomstdienst
Zaterdagmiddag hebben de kinderen de mogelijkheid gehad om kleren uit te zoeken. Deze kleren hebben wij afgelopen maanden ingezameld. Er was gelukkig meer dan voldoende!
Ook de welkomstdienst is netjes verlopen. In deze dienst is Ds. Tj. de Jong voorgegaan. De dominee heeft eenvoudig uitleg gegeven over de bijbel aan onze Wit-Russische kinderen.

12-10-2012  Aankomst
Vrijdagmiddag zijn de kinderen aangekomen in Papendrecht. De reis heeft bijna 29 uur geduurd! De kinderen waren vermoeid van de lange busreis, maar gelukkig is alles goed verlopen. Na aankomst zijn de kinderen overgedragen aan de gastouders. ’s Middags en ’s avonds is het ook goed gegaan, al waren er wel kinderen met heimwee. De kinderen zijn allemaal lekker in hun nieuwe bed gaan slapen.

10-10-2012  Dag 3

In de ochtend is er een 16-jarig meisje van de school in Blon naar ons gastgezin gekomen om ons te helpen met de communicatie in het gezin. De jufs konden deze ochtend niet bij ons zijn, omdat ze nog les moesten geven.
Na het ontbijt heeft onze gastvrouw een excursie gegeven door Blon. We hebben enkele kerken gezien, de varkensboerderij waar ze werkt als veearts en een museum van het district.
Na de lunch zijn we weer opgehaald door Inna en Natalie en hebben de school in Dubrovka bezocht. Ongeveer 15 km van Blon. Van deze school komen 6 kinderen naar Papendrecht. Ook hier hebben we weer enkele gezinnen bezocht met goed gevulde tafels.
Hierna was toilet bezoek echt nodig. Helaas had dit gezin enkel een buitentoilet anno 1900….

Donderdagochtend omstreeks 9.00 (8.00 uur NL. tijd) vertrekken we met de kinderen naar Nederland.
We hopen jullie bij aankomst te zien!

09-10-2012  Dag 2
Vanmorgen zijn we naar het kantoor van Help People gegaan. Dit is het kantoor van SRK in Minsk. Hier vandaan wordt alles geregeld m.b.t. de kinderen.
Dit was een klein kantoortje onder in een gebouw.
Rond 12.00 uur zijn we vertrokken naar Blon. Hier hebben we de 1ste school bezocht en de juffrouws ontmoet, Inna en Natalie. Van deze school komen 12 kinderen naar Papendrecht.
Na de rondleiding zijn we met de jufs doorgegaan naar de volgende school in Pukovichi. Hier komen ook 12 kinderen vandaan.
Van deze scholen hebben we inmiddels 9 kinderen en hun ouders thuis bezocht. Dit was een zeer boeiende en ook maagvullende ervaring. Ieder gezin verwelkomde ons met een goed gevulde tafel met lekkere dingen. Na diverse koffietafels en 2 warme maaltijden binnen 5 uur zijn we naar het laatste gezin gebracht om de nacht door te brengen.
De jufs en de kinderen hebben er veel zin in, maar vinden het ook erg spannend. Voor iedereen is dit hun eerste ervaring naar het buitenland.

08-10-2012  Dag 1
Om 12.00 uur zijn we opgestegen en om 15.30 uur (plaatselijke tijd) zijn we in Minsk geland. De reis is voorspoedig gegaan.
We zijn gelijk doorgegaan naar ons hotel. Daar hebben we Tanja, de directrice van Help People ontmoet. Vanavond zijn we door Minsk gereden door één van de buschauffeurs. Minsk is een mooie stad.
Morgenochtend zullen we naar het kantoor van Help People gaan en ’s middags gaan we naar het dorp waar de kinderen wonen. Morgen hopen we meer hierover te kunnen melden.

Op deze kaart kunt u zien uit welke regio in Belarus de kinderen komen.

Grotere kaart weergeven

04-07-2012  Sponsorloop

4 juli hebben alle kinderen van de Augustinusschool meegedaan met een sponsorloop in het Vijverpark. De opbrengst is voor de komst van de Wit-Russische kinderen.
Het is een prachtige dag geweest. Met name de opbrengst van deze dag was geweldig. Totaal hebben de kinderen € 7.073,40 opgehaald. De 2 kinderen die het meest opgehaald hebben zijn Marnix en Nina. Marnix kreeg een digitale camera, gesponsord door Foto Schievink. Nina kreeg een step, gesponsord door Voogt Tweewielers. Alle kinderen kregen ook een mooie bal mee naar huis, gesponsord door C1000 Van Es.
Met elkaar hebben we een fantastische dag gehad!
Kinderen bedankt!

30-05-2012  Koninginnedag
Wij hebben op de vrijmarkt gestaan met Koninginnedag. De opbrengst, totaal € 170,–, is voor onze Russische kinderen.

01-05-2012  Bijbels
Van de Oud Ger. Gem. in Ned. te Urk hebben wij 30 Russisch bijbels en kinderbijbels ontvangen! Daarnaast nog diverse boeken in het Russisch.

07-03-2012  Informatieavond
7 maart 2012 is de eerste informatieavond geweest voor de gastgezinnen.
Hieronder kunt u klikken om de presentatie te bekijken.